Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних
досягнень учнівз інформатики
До навчальних досягнень учнів з інформатики, які підлягають оцінюванню, належить:
-
теоретична база знань: уявлення про інформацію, її властивості,
інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні принципи розв'язування
задач за допомогою комп’ютера з використанням програмного забезпечення
загального та конкретно-предметного призначення, формулювання проблем і
постановку задач, побудову відповідних інформаційних моделей, основи
алгоритмізації і програмування, принципи будови та дії комп’ютера, уявлення про
можливості використання глобальної мережі Інтернет, пошук потрібних відомостей.
-
практичні навички: навички роботи з пристроями введення-виведення даних,
прикладним програмним забезпеченням загального і навчального призначення –
програмами технічного обслуговування апаратної складової, операційними
системами, програмами для архівування файлів, антивірусними програмами,
редакторами текстів, графічними редакторами, засобами підготовки комп’ютерних
презентацій та публікацій, табличними процесорами, системами управління базами
даних, інформаційно-пошуковими системами, експертними системами. мультимедійними
комп’ютерними енциклопедіями, педагогічними програмними засобами для
комп’ютерної підтримки навчання з різних предметів, програмами-браузерами для
перегляду гіпертекстових сторінок, програмами для роботи з електронною поштою
та телеконференціями, пошуку потрібних відомостей в глобальній мережі Інтернет,
створення гіпертекстових сторінок тощо; навички складання, описування та
реалізації найпростіших алгоритмів і програм з використанням різних засобів їх
подання, зокрема деякої мови програмування.
Оцінювання якості підготовки учнів з інформатики
здійснюється в двох аспектах: рівень
володіння теоретичними знаннями та здатність до застосування вивченого
матеріалу у практичній діяльності.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами
діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень школярів з інформатики,
що відображено в таблиці і побудовано таким чином, що досягнення певного рівня
навчальних досягнень передбачає, що усі вказані для попередніх рівнів знання,
уміння і навички опановані учнем.
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Орієнтовні
вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів
|
|
І.Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає окремі
об’єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила техніки
безпеки під час роботи з комп’ютерною технікою
|
|
2
|
Учень (учениця) розпізнає окремі
об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити
знання про них
|
||
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні
знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини навчального матеріалу)
при відсутності сформованих умінь та навичок
|
||
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) має початковий
рівень знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може
відтворити репродуктивно; може з допомогою вчителя виконати просте навчальне
завдання; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп'ютері
|
|
5
|
Учень (учениця) має рівень знань
вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну частину
навчального матеріалу з елементами логічних зв'язків; має стійкі навички
виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп'ютері
|
||
6
|
Учень (учениця) знайомий з
основними поняттями навчального матеріалу;може самостійно відтворити значну
частину навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком
виконати просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій
з опрацювання даних на комп'ютері
|
||
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) вміє
застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити основні
процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи та наводити
власні приклади на підтвердження деяких тверджень; вміє виконувати навчальні
завдання, передбачені програмою
|
|
8
|
Учень (учениця) вміє аналізувати навчальний матеріал, в цілому
самостійно застосовувати його на практиці; контролювати власну діяльність; самостійно
виправити вказані вчителем помилки; самостійно визначити спосіб розв’язування
навчальної задачі; вміє використовувати довідкову систему
|
||
9
|
Учень (учениця): вільно володіє
навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє систематизувати і
узагальнювати отримані відомості; самостійно виконує передбачені програмою
навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє допущені помилки; може
аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання; вільно
володіє клавіатурою
|
||
IV. Високий
|
10
|
Знання, вміння і навички учня (учениця) повністю
відповідають вимогам державної програми. Учень (учениця) володіє міцними знаннями, самостійно визначає проміжні цілі
власної навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє самостійно
знаходити додаткові відомості та
використовує їх для реалізації поставлених перед ним навчальних цілей,
судження його (її) логічні і достатньо обґрунтовані; має певні навички управління
інформаційною системою
|
|
11
|
Учень (учениця)
володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє
планувати особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної
практичної роботи; вміє самостійно знаходити джерела різноманітних відомостей
і використовувати їх відповідно до мети і завдань власної пізнавальної
діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях;
вміє виконувати завдання, не передбачені
навчальною програмою; має стійкі навички управління інформаційною системою
|
||
12
|
Учень (учениця)
має стійкі системні знання та продуктивно їх
використовує; вміє вільно використовувати нові інформаційні технології для
поповнення власних знань та розв’язування задач;
має стійкі навички управління
інформаційною системою у нестандартних ситуаціях
|
||
0 коментарі:
Дописати коментар